Vandaag de dag zijn er veel start-ups binnen de zakelijke wereld. Start-ups schieten als paddestoelen uit de grond en zijn actief in allerlei branches. Veel start-ups redden het niet om te overleven, maar er zijn er ook veel die het redden om door te groeien en dat gaat dan vaak gepaard met enorme groei in zeer korte tijd. Je kunt je dus voorstellen dat de kantoorruimte dus ruim moet zijn en er vaak snel verhuisd moet worden. Waar moet je aan denken bij een zakelijke verhuizing? Hieronder even een korte checklist als geheugensteuntje.
Zorg voor het juiste verhuismateriaal
Natuurlijk is het van belang dat je over de juiste materialen beschikt tijdens een verhuizing. Wanneer dit niet het geval is zal je al snel in de knoop komen tijdens de verhuizing en zal je na verloop van tijd vastlopen. Denk dus bijvoorbeeld aan materialen als verhuisdozen, ducktape, inpakpapier en noppenfolie (om breekbare spullen te vervoeren). Ons advies luidt om dit materiaal online te bestellen bij webshops, hier zal het namelijk aanzienlijk goedkoper zijn om verhuisdozen te bestellen. Deze webshops hebben vaak minder vaste lasten en kunnen daarom ook goedkoper zijn dan fysieke winkels of dienstverleners!
Dienstverleners en overige zaken
Vraag je daarnaast goed af welke zaken je zelf wilt doen en welke zaken je uit wilt besteden. Het kan soms namelijk interessanter zijn om bepaalde diensten uit te besteden en goed te laten verzorgen. Wanneer je zelf bijvoorbeeld een hoog uurtarief hebt en bijvoorbeeld prima vanaf een tijdelijke locatie of thuis werk kunt verrichten, kan het interessant zijn om een specialistisch verhuisbedrijf in te huren. In de tijd dat zij de verhuizing in orde brengen kun je zelf meer geld verdienen dan het kost. Daarnaast heb je dan de garantie dat alles perfect geregeld wordt en het hele team dus ook de volgende dag weer in een goede werkomgeving aan de slag kan!